för en lång lång tid

är inne på myspace och spanar in håkans sida och lyssnar på hans nya låt ! =D wow

dagan har varit så lugn och skön. Jag och ellen åkte in tidigt till hornstull och klippte oss, jag kan inte säga att jag är speciellt nöjd. Det är kort och....jag vet inte vad, men nu behöver jag inte klippa mig på typ 1 år. Jag vill ha långt hår ju.
Vi åt lunch, sushi :)
jag köpte färgpennor så jag tror att jag ska gå och rita nu, puss

Om Håkan Hellström

Stockholm 08-01-17

"Hellström e pepprad och saltad, snart redo att förtäras..."
Håkan Hellström - äntligen tillbaka!

Efter drygt två år är hela Sveriges Håkan tillbaka med ett sprillans nytt album, som har fått namnet "För sent för edelweiss" och släpps den 26 mars.
Skivan är inspelad under vintern i Stockholm och Göteborg. Producerad av Håkan och Jocke Åhlund (Caesars, Teddybears Sthlm).

"Det känns bra att släppa nytt. Tror aldrig jag kommer vänja mig helt vid att släppa ifrån mig låtar, men det ska göras och det känns helt lugnt eftersom jag diggar musiken själv".

"Jag har spelat in i både Gbg och Stockholm med Jocke Åhlund, vet inte om någon inspelning gått så bra som den här. Men det är förstås upp till lyssnaren att avgöra. Det ligger alltid ett hårt jobb bakom men det hörs inte när man lyssnar på det, tycker jag. Enkelt som 123ABC. Att göra det här med Jocke har betytt mycket, det låter magnifikt faktiskt om man får säga så själv."
- Håkan Hellström

Sedan sist har Håkan gjort ett bejublat samarbete med Sven-Bertil Taube, skaffat barn och rest i Brasilien. Nu är han tillbaka på hemmaplan och gör två spelningar i Sverige under våren; 12 april på Scandinavium i Göteborg - Håkans största konsert hittills, samt 19 april på Arenan i Stockholm.

"Turnérande är ju att fly från vardag och verklighet. Som att åka på skolresa utan lärare. För mig är halva grejen med att göra en skiva att man får komma iväg igen."

"Jag kan stå var som helst i Gbg o se nåt ställe jag spelat på, alltifrån gathörn, källare till klubbar. Att vi spelar på Scandinavium blir ju symboliskt förstås, kronan på verket på nåt sätt. Tror också att några av dom nya låtarna kommer passa bra därinne."
- Håkan Hellström



Kommentarer
Postat av: Lia Florenz

hej, ska du titta på melodifestivalen ikväll? :}

2008-03-08 @ 15:33:29
URL: http://mydearbylia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0